استاندار آذربایجان‌غربی:

تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور فراهم شده است / از آرای مردم به عنوان یک وظیفه شرعی و قانونی صیانت می‌شود

تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور فراهم شده است / از آرای مردم به عنوان یک وظیفه شرعی و قانونی صیانت می‌شود
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور، گفت: علیرغم مدت زمان اندک برای برگزاری انتخابات، تمامی تمهیدات و آمادگی‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور در آذربایجان غربی فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان امروز در نشست فرمانداران استان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور حضرت آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش، افزود: قدردان حضور بی‌نظیر مردم و مسئولان در آیین تشییع و مراسمات گرامی‌داشت شهدای خدمت هستیم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری موفق انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: این انتخابات با رعایت کامل سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات یعنی مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت برگزار شده و از آرای مردم به عنوان حق الناس صیانت شد.

استاندار آذربایجان غربی به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز هشتم تیر ماه نیز اشاره کرده و افزود: در این انتخابات نیز فرمانداران به عنوان کارگزاران نظام اسلامی، بدون وابستگی به هیچ حزب و گروهی و به عنوان نماینده مورد اعتماد مردم، از آرای آنان به صورت یک وظیفه شرعی، اخلاقی و قانونی، صیانت خواهند کرد.

معتمدیان همچنین با اشاره به رفع مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف در دولت سیزدهم، اضافه کرد: رفع مشکلات مردم و رسیدگی به مطالبات بحق جامعه، رضایتمندی آنان را به همراه داشته و این موضوع قطعاً در افزایش مشارکت مردم در انتخابات موثر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در استان، افزود: در سه سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان انجام شده و نرخ بیکاری در آذربایجان غربی در میان استان‌های کشور از رتبه بیست و هشتم به چهارم رسیده است.

استاندار آذربایجان‌غربی افزایش 40 درصدی صادرات از مرزهای استان، افزایش 250 درصدی ترانزیت، برنامه‌ریزی برای افزایش درب‌های ورودی و خروجی در مرز تمرچین جهت افزایش مبادلات تجاری با اقلیم کردستان عراق را یادآور شد و افزود: با وجود محدودیت‌های مالی، اقدامات بسیار ارزنده‌ای در راستای توسعه و پیشرفت استان در حوزه‌های مختلف عمرانی و اقتصادی صورت گرفته و اجازه ندادیم هیچ مانعی در مسیر خدمت به مردم که یکی از توصیه‌های مهم شهید جمهور آیت الله رئیسی بود، قرار گیرد.

معتمدیان همچنین احداث سالانه 150 کیلومتر راه، بهره‌برداری از بیش از هزار و یکصد کلاس درس، روند گازرسانی به مناطق مختلف و احداث خانه‌های بهداشت را تنها گوشه‌ای از اقدامات کم نظیر دولت سیزدهم در استان عنوان کرده و افزود: این اقدامات باید تبیین شود تا مردم بدانند خدمتگزاران آنان در دولت سیزدهم از هیچ تلاشی برای خدمت به آنان فروگذار نکردند.