تاکید معاون استاندار آذربایجان غربی بر برندسازی و تجاری سازی تولیدات
به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، بهنام شهدی در اولین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که امروز سه شنبه در استانداری برگزار شد، گفت: برندسازی و تجاری سازی در سالی که به نام سال جهش تولید نامگذاری شده باید در اولویت برنامه ها باشد و در این راستا می توان امسال برای سیب اشنویه، فرش تکاب و عسل خوی برنامه ریزی و برندسازی کرد.
وی در ادامه لازمه این امر را استفاده از بازار سرمایه و بازار پولی برای تامین مالی عنوان نمود و بر تسهیل بهره گیری از امتیازات و مزایای آن برای توسعه اقتصادی استان تاکید نمود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استان در ادامه جلسه بر استقلال راه آهن استان از آذربایجان شرقی تاکید نمود و اظهار داشت این امر یکی از مصوبات این جلسه است که باید پیگیری های لازم در این خصوص انجام شود.
تشکیل و اجرایی نمودن برنامه عملیاتی برای تجارت فرامرزی و بررسی وضعیت، اصلاح روشها و زیر ساخت صادراتی با بازبینی وضعیت بازارچه ها و گمرکات، توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی و هوایی، برگزاری جلسات برای بررسی مسایل و مشکلات زیرساختهای صادراتی در بازارچه ها و گمرکات از دیگر مواردی بود که شهدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه به آن تاکید نمود.
وی با بیان اینکه معادلات اقتصادی حاکم بر بازار اقتصاد جهان بعد از پساکرونا حتما تغییر خواهد کرد، گفت: باید توجه جدی به بازارهای هدف خصوصا استفاده از تجارت ترکیبی اوراسیا، تعیین مسیرهای کسب و کار صورت گیرد ، همچنین به بحث گردشگری و توریسم و استفاده از ظرفیت ها و استعدادهایی موجود دراستان از جمله توریسم درمانی، اکوتوریسم و ژئوتوریسم، بوم گردی توجه شود و جزو برنامه های توسعه اقتصادی استان طرح ریزی و عملیاتی شود.