مردم ایران اسلامی اقدامات دولت سیزدهم را لمس می کنند / آماده برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هستیم / از آرای تک تک مردم به عنوان حق الناس صیانت می‌کنیم

استاندار آذربایجان غربی گفت: مردم ایران اسلامی اقدامات دولت سیزدهم را لمس کرده و اثرات آن را در زندگی خود می بینند.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان پنجشنبه شب در برنامه تلویزیونی "حماسه جمهور" ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سیدالشهدای خدمت شهید آیت الله رئیسی، افزود: قدردان حضور پرشور و بی نظیر مردم در برنامه‌های گرامی‌داشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار در مناطق مختلف کشور و به ویژه در آذربایجان‌غربی هستیم.

وی همچنین با اشاره به بخشی از اقدامات دولت سیزدهم و به ویژه شهید آیت الله رئیسی در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: علیرغم شرایط سخت اقتصادی و مالی، تورم جهانی و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اسلامی، اقدامات بسیار کم نظیری در مناطق مختلف کشور در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی انجام شده است.

استاندار آذربایجان غربی به ویژگی‌های برجسته شهید آیت الله رئیسی نیز اشاره کرده و افزود: مردمی بودن، تصمیم گیری در میدان و بر مبنای واقعیت، حضور در بین مردم، مسئله شناسی، عدالت محوری، توجه به توسعه متوازن، محرومیت زدایی، صداقت، شفافیت و وفای به عهد، از ویژگی‌های شاخص این شهید بزرگوار بود که با تلاش شبانه روزی، عزمی جدی برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی داشت.

معتمدیان همچنین به بخشی از اقدامات دولت سیزدهم در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی آذربایجان غربی اشاره کرده و یادآور شد: احداث کلاس درس در مناطق مختلف، گازکشی به مناطق روستایی و به ویژه مناطق صعب العبور، توسعه زیرساخت‌ها در حوزه راه و احداث خانه‌های بهداشت در مناطق مختلف استان، بخشی از تلاش های دولت سیزدهم برای خدمت به مردم در راستای عدالت محوری بوده است.

وی در ادامه با اشاره به تعیین نقشه راه حوزه اقتصادی در ابتدای دولت سیزدهم، افزود: بر مبنای این نقشه راه، اقدامات بسیار خوبی در راستای جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های اشتغال در استان صورت گرفته و در قالب یکشنبه‌های حمایت از تولید و رفع مشکلات واحدهای راکد و نیمه فعال، 368 واحد در استان احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

استاندار آذربایجان غربی به کاهش نرخ بیکاری از 12.4 درصد در ابتدای دولت سیزدهم به 6.7 درصد در استان نیز اشاره کرده و اظهار داشت: براساس آمارهای رسمی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری آذربایجان غربی در سطح استان ها از رتبه 28 به رتبه چهارم رسیده و این موضوع نشان می‌دهد روند ایجاد فرصت‌های اشتغال در استان قابل توجه بوده است.

معتمدیان همچنین با اشاره به افتتاح مرکز سرمایه‌گذاری استان و فراهم نمودن زمینه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان، از افزایش میل به سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی خبر داده و افزود: افزایش صادرات، افزایش ترانزیت داخلی و خارجی،  ساماندهی پایانه های مرزی و فعال شدن دیپلماسی منطقه‌ای، از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در آذربایجان غربی در حوزه اقتصادی می باشد.

وی در ادامه با اشاره به روند اجرای پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه، اضافه کرد: احیای دریاچه ارومیه یکی از دغدغه‌های مهم شهید آیت الله رئیسی بود که با حمایت‌های ایشان و تامین اعتبارات لازم، تمامی پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی به اتمام رسید.

استاندار آذربایجان غربی به آماده بودن استان برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز اشاره کرده و افزود: تمامی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمندفراهم شده و در این زمینه 2 هزار و 357 شعبه اخذ رای در مناطق مختلف استان پیش بینی و 42 هزار نفر در قالب عوامل اجرایی، نظارت، انتظامی و بازرسی، انتخابات را در آذربایجان غربی برگزار می‌کنند.

معتمدیان همچنین تصریح کرد: هشتم تیر ماه شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه، در امنیت و سلامت کامل و با حضور حداکثری مردم خواهیم بود.

وی در ادامه سلامت را یکی از ارکان و مولفه‌های مهم انتخابات و مورد تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرده و افزود: تامین سلامت انتخابات وظیفه شرعی و قانونی بوده و از آرای تک تک مردم به عنوان حق الناس صیانت می‌کنیم.

استاندار آذربایجان غربی از مردم ایران اسلامی و به ویژه مردم استان برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رای دعوت کرده و بیان داشت: حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای و انتخاب فرد اصلح، می‌تواند زمینه رشد و تعالی و پیشرفت و آبادانی کشور را فراهم سازد.

معتمدیان در پایان تاکید کرد: مردم در ساعات اولیه اخذ رای در پای صندوق‌های رای حضور یابند تا حماسه دیگری را در تاریخ آذربایجان غربی رقم زده و در تعیین سرنوشت کشور مشارکت کنند.