تاکید رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی بر نقش دهیاران در افزایش مشارکت

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی بر نقش مهم و اثر گذار شوراهای اسلامی و دهیاران در تحقق چهار راهبرد رقابت، سلامت ، امنیت و مشارکت حداکثری انتخبات سال جاری تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، همایش دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و محمدیار در شهرستان نقده برگزار شد.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌غربی غربی در این همایش با تبریک روز پدر و با اشاره به نقش شوراها و دهیاران در توسعه روستاها افزود:  شوراها با انتخاب مستقیم مردم بر سر کار آمده‌اند و باید وظایف و قوانین را به‌خوبی بشناسند چراکه طبق قانون می‌توانند بر تمامی امور  روستا نظارت داشته باشند.

رضا ابراهیمی با بیان اینکه اولین مکان برای مراجعه مردم و رسیدگی به مشکلاتشان دهیاری روستاهاست تاکید کرد: دهیاران با توجه به وظایف متعددی که بر عهده دارند؛ باید در مرحله نخست نسبت به وظایف خود اشرافیت داشته باشند و بر اساس آن برنامه ریزی های لازم را انجام دهند و بعنوان پل ارتباطی بین مردم و نهاد حاکمیت، مشکلات را به مقامات ذیربط منعکس کنند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همزمان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در 11 اسفندماه 1402، گفت: مردم در حفظ سلامت و شفافیت انتخابات نقش اساسی دارند و با پایمردی و حضور آگاهانه خود پای صندوق های رای، همواره ثابت کردند که پیرو ولایت فقیه و پشتیبان دولت هستند و امیدواریم با حضورگسترده مردم در انتخابات، شاهد مشارکت حداکثری و انتخاباتی پرشور و با نشاط باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان ضمن تاکید بر توجه شوراهای اسلامی و دهیاران به منویات رهبر معظم انقلاب در موضوع انتخابات، نقش آنان در تحقق کلید واژه رسام که بیانگر رقابت، سلامت ، امنیت و مشارکت حداکثری بعنوان چهار راهبرد انتخاباتی درسطح روستاست را  اثربخش و تاثیرگذار دانست.